Blog
Jak se na naší škole seznámily děti s tradicí „Easter egg hunt“, jež se udržuje v zahraničí namísto koledování s pomlázkou? Třídy 1. stupně obdržely pozvánku - velikonočního králíčka k účasti na „Hledání velikonočních vajíček“, které jim spolu se svými dvěma kamarády poschovával na školní zahradě. Děti si však musely vajíčka zasloužit. Nejprve bylo třeba se při angličtině naučit 8 velikonočních slovíček a jejich znalost prokázat před králíčkem při prvním úkolu - pojmenování obrázků. Druhý úkol spočíval v šikovnosti a obratnosti. Děti musely přenést kraslici na lžíci vyznačenou trasou, aniž jim cestou spadla. Sem tam se však objevil i škodolibý králík, který jim chtěl vajíčko ukrást. No, nebylo to jednoduché! Třetí úkol se lišil pro ty nejmenší děti (1. a 2. třídy) a ty větší (3. až 5. třídy). Prvňáčci a druháčci skládali velikonoční puzzle. Děti od 3. tříd měly úkol hlavně k pobavení: Ve 3 družstvech se děti 4-6x zatočily kolem židle a poté doběhly na místo, kde plastovou lahví shodily jinou lahev naplněnou vodou. Vrátily se zpět ke svému teamu, plácly si a už se točil další. Přestože se na zemi pár skořápek z rozkřápnutých vajíček našlo, děti si čokoládové vajíčko určitě vybojovaly. Po splnění úkolů byla celá třída vpuštěna do sadu…a tam rostla čokovajíčka úplně všude - na stromech i v trávě. Na Škaredou středu se nikdo nemá mračit! A my můžeme potvrdit, že na školní zahradě se všechny děti jenom smály.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: paní Drygalská Naďa, Ing. Horynová Kateřina, Bc. Suchá Dita, garantky akce
V pátek 25. 3. 2022 jsme se vypravili do Vrchlabí, kde jsme se v KCEV Krtek seznámili s oběhem látek v přírodě v programu „Koloběh života nejen v Krkonoších“. Nejprve jsme si povídali o krajině Krkonoš a o vztazích mezi neživou přírodou a organismy a mezi organismy navzájem. Vysvětlili jsme si vztahy v potravní pyramidě, jejíž základ tvoří anorganický svět a na vrcholu stojí karnivoři. Producenti v procesu fotosyntézy produkují glukózu a kyslík. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí o parazitech a rozkladačích. V další části programu jsme se seznámili s životem ve vermikompostéru. Program jsme zakončili hrou, při které jsme hledali a vyměňovali kartičky, ze kterých jsme skládali potravní řetězec. Počasí nám přálo, část hry proto probíhala i v okolí KCEV Krtek.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka přírodopisu
Na slohových hodinách jsme se zabývali výkladem. Dozvěděli jsme se, jak by měl správný výklad vypadat a na závěr jsme si ho vyzkoušeli v praxi. Nejprve jsme se rozdělili do skupinek po dvou či třech. Každá skupinka si vybrala téma. Pak jsme měli celý týden na to, abychom se domluvili, práci si rozdělili, nachystali doprovodné obrázky či prezentaci a výklad se naučili. Ve čtvrtek 17. března jsme prožili dvě příjemné hodiny, které rychle utekly. K vidění byl výklad o husitským zbraních, nejkrásnějších motýlech, jedovatých houbách, sedmi divech světa, spalovacích motorech a historii sportu (lyžování a boby). Dozvěděli jsme se spoustu nových informací. Všichni žáci přistoupili k zadanému úkolu velmi svědomitě a zodpovědně, při výkladu byli přirození, používali interakci s "publikem". Tleskáme a jen tak dál.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: Mgr. Ryšavý Jitka a Mgr. Schmiedová Dagmar
Žáci sedmých tříd vypracovali v chemii samostatně projekt, který se týkal krystalizace roztoku chloridu sodného (kuchyňské soli). Krystalizace je schopnost látek vylučovat se z roztoků v podobě krystalů. Žáci si připravili nasycený roztok chloridu sodného, tento roztok následně postavili v otevřené sklenici na bezpečného místo a nechali volně odpařovat kapalinu. Po dobu cca dvaceti dnů žáci zaznamenávali (popis + fotografie), jak se kapalina odpařuje a jak sůl krystalizuje. Výsledky svého pozorování žáci uložili do prezentací. Některé práce byly velmi zdařilé.
Ukázka samostatného projektu ZDE.
text a foto: Mgr. Voplatková Petra, učitelka chemie
V úterý 15. března se v tělocvičně naší školy sešly 5. třídy. Proběhlo zde školní kolo soutěže v recitaci a zpěvu.
K vidění byly výborné výkony a porota se usnesla takto:
RECITACE
1. místo Petr Plecháč (5. C)
2. místo Jeník Horáček (5. C)
3. místo Kája Bečková (5. C)
ZPĚV
1. místo Sofie Solfronková (5. B) a Emily Campbell (5. A)
2. místo Lenka Vyskočilová (5. B)
3. místo Jakub Kosinka (5. C)
Děkujeme všem zúčastněným za odvahu a předvedené výkony a gratulujeme vítězům.
Odkaz na fotogalerii ZDE.
text a foto: třídní učitelky 5. ročníků
Podkategorie
Accordion 2
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.