Shelter - místo, kde ti naslouchají
Shelter - místo, kde ti naslouchají
Minulý týden navštívili holky a kluci z 6.A nízkoprahové zařízení Shelter, kde se dozvěděli, co všechno místo nabízí dětem a mladým lidem. Pracovníci centra jim ukázali prostory klubu, vysvětlili, jak a kdy ho mohou navštívit, a odpovídali na otázky. Žáci si odnesli nejen nové informace, ale i pocit, že existuje místo, kde jsou vždy vítáni a kde je někdo připraven naslouchat.
Zveme všechny, kteří by se o návštěvě chtěli dozvědět víc, aby si prohlédli naši nástěnku v patře u ředitelny – najdete tam fotografie a přehled možností, které Shelter nabízí.
Text a foto: Naďa Drygalská, třídní učitelka 6.A
Zážitkový týden na téma UMĚNÍ, 22. až 25. dubna 2025
Zážitkový týden na téma UMĚNÍ, 22. až 25. dubna 2025
Po Velikonocích byl pro žáky druhého stupně připraven projektový týden na téma UMĚNÍ. Zážitkové týdny, které se konají dvakrát do roka, mají na naší škole již několikaletou tradici a těší se velké oblibě jak u žáků, tak vyučujících.
V úterý zařadili učitelé toto téma do svých předmětů, ve středu a ve čtvrtek pak proběhly workshopy, které si žáci sami zvolili. Vybírali z 12 obsahově rozmanitých workshopů, na každý den dva. V pátek se pak všichni sešli ve svých kmenových třídách, společně sdíleli zážitky z workshopů a ve skupinách vytvořili zajímavé plakáty.
Projektový týden zpestří dětem výuku, ukáže téma z různých úhlů pohledu a propojí ho s praktickými aktivitami. Workshopy nabízejí dětem činnosti, které si dle svých zájmů mohou samy zvolit, a zároveň je inspirují. Věkově smíšené skupiny umožňují žákům seznámit se s dětmi z jiných tříd a navázat nová přátelství.
Co bylo na projektovém týdnu nejlepší?
Nejlepší bylo se naučit nové informace o umění z celého světa. Jsem taky rád, že jsem si mohl udělat pizzu a sníst ji. (Nikolas Farkač, 7. A)
Na projektovém týdnu bylo nejlepší to, že byla zábava a že jsme se naučili hodně nových, zajímavých a užitečných věcí. (Friedrichová Anežka, 8. C)
Spolupráce a poznávání nových lidí, protože jsme mohli navázat kontakty i s někým jiným než normálně. Překvapily mě některé workshopy svým obsahem, na některé se mi moc nechtělo, ale nakonec byly jedny z nejlepších. (Eliška Adámková, 9. B)
Kreativita učitelů a zábavné věci na workshopech. (Lída Košátková, 9. B)
Mně se nejvíce líbí, že si vybereme, kam chceme jít. Nejlepší je, že se učíme jinou formou a poznáváme nové věci. (Dominika Pušová, 9. B)
Mohl jsem být kreativní a vynalézavý. (Filip Vích, 7. C)
(Nabídka workshopů: Chiaroscuro: Kde se fyzika a umění setkávají, Arteterapie, Arte español - španělské umění, Přírodní stavitelství jako umění I a II, Umění v geometrii, Umění v gastronomii, Art s AI, Umění maskování živočichů, Umění napříč staletími, Živé obrazy, Umění orientovat se v přírodě.)
Text: Petra Blahnová
Zápis do 1.tříd 2025 - VÝSLEDKY
Seznam uchazečů pro školní rok 2025/2026 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Preventivní program s městskou policií ,,Strážník Pavel“
Preventivní program s městskou policií ,,Strážník Pavel“
V dubnu jsme se zúčastnili preventivního programu s městskou policií s názvem ,,Strážník Pavel“. S pracovníky policie jsme si povídali o jejich práci, plnili různé zábavné úkoly, jejichž posláním bylo se naučit pravidla, která pomáhají chránit naši bezpečnost, zdraví a život.
Text a foto: Mgr. Nováčková Jitka, tř.uč.
Vlněný týden 2025
Vlněný týden
Mezi každoroční projekty druhých ročníků patří Vlněný den. My jsme si s ovečkami užili celý týden, kdy jsme pracovali v centrech aktivit, vymýšleli jsme příběhy, tvořili papírové ovečky a pronikli jsme do tajů zpracování vlny. Víme, jaký užitek z těchto živočichů máme a ověřili jsme si, že umíme vyhledávat informace na tabletech.
Text a foto: R. Buřilová